憂国爺のひとり言

日米中の最新情報をお伝えして行きます

#長江、10年間禁漁!

China bans fishing in Yangtze River for 10 years.
#長江、10年間禁漁!
It was too late to prohibit fishing. The dolphin of the river has already become extinct.
The world's largest Sanxia Dam in China was in danger of collapse due to heavy rain on the Yangtze River 6month ago.
Sanxia Dam construction destroyed the ecosystem and killed many creatures so far.
This is a picture of a river dolphin that lived in the Yangtze River.
The river dolphin was called the smiling angel.
What a lovely expression.
But river dolphin unfortunately became extinct in 2006 due to river pollution.
The last time we saw dolphin was in 2002.
Extinction was declared in 2006.
Spinner sturgeon was one of the largest freshwater fish in the world. He was 7m long and weighed 450kg.
世界最大の三峡ダムは長江に降る暴雨で決壊の危機にありますが、ダム建設は生態系を破壊し、多くの生き物の命を奪ってしまいました。
三峡ダム建設前には長江に生息していた微笑みの天使と呼ばれていたスナメリ(別名揚子江川イルカ)です。
何とも愛くるしい表情ですね。
固有種で長江にしかいなかったイルカでした。
最後に見られたのは、2002年でした。
2006年に絶滅が宣言されました。
生きた姿はもう見られません。
地球に誕生して2000万年生き抜いてきました。
ダム建設で失った代償はあまりにも大きすぎます。
ハシナガチョウザメ、世界最大淡水魚一つでした。体長7m、体重450kgもありました。
長江に2億年以上生き抜いてきましたが、水質の悪化で2003年以降目撃されておらず絶滅したとされています。