憂国爺のひとり言

日米中の最新情報をお伝えして行きます

#メラニア・トランプ大統領夫人 : 私たちの進むべき道

First Lady Melania Trump : Our Path Forward
                  January 11, 2021
メラニア・トランプ大統領夫人 : 私たちの進むべき道
 皆さんと同じように、私もこの一年を振り返ってきました。"見えない敵 "であるCOVID-19が、どのようにして私たちの美しい国を席巻したのか。すべての国の人々は愛する人を失い、経済的苦痛を経験し、孤立化の悪影響を受けました。
ファーストレディとして、偉大なる祖国の人々がお互いのために何をするのか、特に私たちが最も弱い立場にある時に、直接目の当たりにすることができて感動しました。
色々な事を経験をしてきた私は、多くの方々の話を心の内に秘めて持ち帰っていることに気がつきました。
最近では、次のような方に心を痛めています。
空軍退役軍人のアシュリ・バビットさん、ベンジャミン・フィリップスさん、ケビン・グリーソンさん、ロザンヌ・ボイランドさん、そしてキャピトル警察官のブライアン・シックさんとハワード・リーベングッドさんです。この困難な時に当たり、ご家族の皆さま野彼らのご家族のご冥福をお祈りいたします。
先週起こったことには失望し、落胆しています。これらの悲劇的な出来事の周辺には、関連性を求め、アジェンダを持っている人々からの、卑猥なゴシップ、不当な個人攻撃、私に対する誤った誤解を招くような非難があったことは、恥ずべきことだと思います。今回は、私たちの国とその市民を癒すためだけの時間です。個人的な利益のために使われるべきではありません。
我が国は市民的な方法で治さなければなりません。国会議事堂で起きた暴力は 絶対に非難します。暴力は決して許されません。
アメリカ人として、私は迫害を受けることなく自分たちの視点で表現する自由を誇りに思っています。それは、アメリカが根本的に築いてきた最も重要な理想の一つです。多くの人がその権利を守るために究極の犠牲を払ってきました。このことを念頭に置いて、私はこの国の市民に、少し時間をかけて、一旦立ち止まって、あらゆる視点から物事を見ることを呼びかけたいと思います。
私は、暴力を止め、人の肌の色に基づいて思い込みをしたり、異なる政治的イデオロギーを攻撃性や悪質性の根拠にしたりすることのないように、人々に呼びかけたいと思います。私たちはお互いの話に耳を傾け、私たちを結びつけるものに焦点を当て、私たちを分断するものの上に立ち上がらなければなりません。
多くの人が選挙に参加することに情熱と熱意を見出しているのを見るのは感動的ですが、その情熱が暴力に変わることを許してはいけません。私たちが進むべき道は、一致団結し、共通点を見つけ、私たちが知っているような親切で強い人々になることです。
我が国の強さと性格は、自然災害の影響を受けた地域社会や、私たち全員に影響を与えたこの恐ろしいパンデミックの中で明らかになってきました。これらの困難な状況に共通しているのは、お互いを助け合おうとするアメリカ人の揺るぎない決意です。 あなたの思いやりは、私たちの国の真の精神を示しています。
夏の間に言いました様に、私たちが振り返って 孫たちに伝えるのは このような決定的な瞬間です。 共感と強さと決意によって 私たちは未来の約束を取り戻すことができたのです。 皆さんの一人一人が、この国を支えているのです。皆さんは、アメリカ合衆国を今の姿にし続けている人々であり、将来の世代がすべてのものを自分たちが見つけた時よりも良い状態で残すための準備をするという、信じられないほどの責任を負っているのです。
ファーストレディを務めさせて頂いたことは、私の生涯の名誉です。過去4年間、夫と私を支え、アメリカンスピリットの驚異的な影響力を示してくれた何百万人ものアメリカ人に感謝したいと思います。私にとって大切なプラットフォームで皆様に奉仕させていただいていることに感謝します。
最も重要なことは、私たちの偉大な国のために癒しと恵みと理解と平和を願う事です。
毎日、私たちは神の下にある一つの国家であることを忘れないようにしましょう。皆さんに神のご加護がありますように。そしてアメリカ合衆国に神のご加護がありますように。
First Lady Melania Trump : Our Path Forward
                  January 11, 2021
Like all of you, I have reflected on the past year and how the invisible enemy, Covid-19, swept across our beautiful country. All Nations have experienced the loss of loved ones, economic pain, and the negative impacts of isolation.
As your First Lady, it has been inspiring to witness firsthand what the people of our great Nation will do for one another, especially when we are at our most vulnerable.
With nearly every experience I have had, I found myself carrying many individual’s stories home with me in my heart.
Most recently, my heart goes out to: Air Force Veteran, Ashli Babbitt, Benjamin Philips, Kevin Greeson, Roseanne Boyland, and Capitol Police Officers, Brian Sicknick and Howard Liebengood.
I pray for their families comfort and strength during this difficult time.
I am disappointed and disheartened with what happened last week. I find it shameful that surrounding these tragic events there has been salacious gossip, unwarranted personal attacks, and false misleading accusations on me – from people who are looking to be relevant and have an agenda. This time is solely about healing our country and its citizens. It should not be used for personal gain.
Our Nation must heal in a civil manner. Make no mistake about it, I absolutely condemn the violence that has occurred on our Nation’s Capitol. Violence is never acceptable.
As an American, I am proud of our freedom to express our viewpoints without persecution. It is one of the paramount ideals which America is fundamentally built on. Many have made the ultimate sacrifice to protect that right. With that in mind, I would like to call on the citizens of this country to take a moment, pause, and look at things from all perspectives.
I implore people to stop the violence, never make assumptions based on the color of a person’s skin or use differing political ideologies as a basis for aggression and viciousness. We must listen to one another, focus on what unites us, and rise above what divides us.
It is inspiring to see that so many have found a passion and enthusiasm in participating in an election, but we must not allow that passion to turn to violence. Our path forward is to come together, find our commonalities, and be the kind and strong people that I know we are.
Our country’s strength and character have revealed themselves in the communities that have been impacted by natural disasters and throughout this terrible pandemic that has affected all of us. The common thread in all of these challenging situations is American’s unwavering resolve to help one another. Your compassion has shown the true spirit of our country.
As I said over the summer, it is these defining moments that we will look back and tell our grandchildren that through empathy, strength, and determination, we were able to restore the promise of our future. Each of you are the backbone of this country. You are the people who continue to make the United States of America what it is, and who have the incredible responsibility of preparing our future generations to leave everything better than they found it.
It has been the honor of my lifetime to serve as your First Lady. I want to thank the millions of Americans who supported my husband and me over the past 4 years and shown the incredible impact of the American spirit. I am grateful to you all for letting me serve you on platforms which are dear to me.
Most importantly, I ask for healing, grace, understanding, and peace for our great Nation.
Every day let us remember that we are one Nation under God. God bless you all and God bless the United States of America.
                  Sincerely,
                     Melania Trump
メラニア・トランプ大統領夫人の人柄が感じられる素晴らしいスピーチですね!
画像に含まれている可能性があるもの:1人